tjejernatjusworldtour.blogg.se

Följ med oss på vår resa genom världen!

Fraser's Island

Kategori: Östkusten

Så nu har vi kommit tillbaka från vår trip ut till Fraser Island, jisses vad kul vi hade! I måndags så anlände vi till Rainbow beach för att stanna där en natt innan vi skulle åka över till Fraser. På eftermiddagen så hade vi en genomgång angående säkerhet på ön då där är mycket farliga djur och om att köra på ön. Fraser's Island är världens största sand ö så vägar av asfalt finns där inte många av. Vi blev indelade i grupper som vi skulle köra tillsammans med, det blev jag, Sofie, en tysk kille, en kanadensisk kille, en engelsk tjej och en nederländsk tjej. 06.30 morgonen efter så bar det av med bilarna fullpackade och alla var trötta men taggade på äventyr. Vi var fyra bilar totalt och i den första så körde vår guide. På dagarna så körde vi runder i våra jeepar, körde i vatten, regnskogar och längs stränder, riktigt roligt. Besökte underbara sjöar och åar som vi badade i. Vi såg även ormar på nära håll, en gigantisk spindel som äter fåglar och dingos. Dingo är som en vild hund, dom kan vara farliga och attackera människor som lever ute i skogarna i Australien. På kvällarna lagade vi allihopa mat tillsammans och festade till det. Vi blev som en stor familj, alla hängde med alla och vi hade så himla roligt! Det var alla människorna som gjorde vår resa, klart så var alla platser vi besökte helt fantastiska men det hade inte varit lika roligt utan dom. Vi stannade två nätter och tre hela dagar på ön och besökte de mest fantastiska platserna. Bilder kommer i ett annat inlägg. Dessa dagarna hamnar absolut i vår topp 3 av de grejer vi har gjort än så länge på resan!

Igår när vi kom tillbaka då hade vi en sista kväll tillsammans, vi festade till det och var uppe tills solen gick upp. Det är det jobbiga med att resa, att behöva säga hejdå till människor som man verkligen tycker om och som man vet att man antagligen aldrig kommer att träffa igen. Men minnena lever kvar.

Om 3 timmar så avgår vår 17 timmars långa buss resa upp till Airlie Beach där vi ska ut på en båt och segla i tre dagar.