tjejernatjusworldtour.blogg.se

Följ med oss på vår resa genom världen!

Rekord varmt, dans och vardag

Kategori: Sydney

Hej allihopa!
Just nu sitter jag, Ida, och Mathilda på biblioteket och tar det lugnt. Allt rullar på här borta med jobb och annat kul. Igår så drog jag och Sofie ut och dansade hela natten lång med mina jobbar kompisar från Luna Park, vi hade så himla roligt! Jag har verkligen hittat fina vänner på jobbet som jag kommer att sakna.

I fredags så upplevde vi en dag vi sent kommer att glömma, värmen slog rekord här i Sydney. Det var den varmaste dagen i Sydney på 17 år då termometern visade 45,8 grader!! Det var helt galet varmt och man visste knappt varmt man skulle ta vägen. Själv gick jag till biblioteket då här alltid är svalt och skönt.

Vi har hört att många frågar om bränderna här i Australien och det är inget som påverkar oss. Vi ser och hör mycket på nyheterna men vi har inga bränder i Sydney så ni kan andas ut där hemma :)

Nu har vi ca 3 veckor kvar här i Sydney och om 3 dagar så har vi gjort halva vår resa, 4 månader sedan vi lämnade allt det trygga i Svealand. Jisses vad tiden går, den bara springer förbi! Vi alla trivs jätte bra här borta i Sydney och vi helt och hållet kära i staden och atmosfären. Men snart blir det att åter igen lämna vardagen, jobb och boende och leva i väskan igen och det är med blandade känslor vi gör det. Det ska bli kul att resa igen och uppleva nya saker men vi trivs som sagt så himla bra här och har en stabil vardag. Men vi har fortfarande 3 härliga veckor kvar med vår älskade stad!

Puss och kram skumbanan!

Kommentarer

  • Iréne F säger:

    Ja, tänk vad tiden går... saknar er, men kul att läsa om era upplevelser.
    Kan tänka mig att det är lite i varmaste laget, så ni får gärna skicka hem lite värme så våren kommer snabbare ;-) Kram till er alla!

    2013-01-22 | 23:44:18
  • Marie B säger:

    Härligt att höra att ni gillar er vardag, det gör jag med. Puss på er alla.

    2013-01-23 | 10:25:44
  • Mona P säger:

    Svårt att föreställa sig att det kan vara så varmt, annat än här hemma. Jag är jätte trött på kylan. Ja, tänk vad tiden går fort. Vart åker ni nu?
    Kramar

    Svar: Ja vi kunde knappt fatta det sjalva. Just nu regnar det har, inte lika roligt men faktiskt lite skont. Men snart far ni var, det ar ju skont! Om 2 veckor aker vi upp langs ostkusten till Cairns, det ska bli sa kul! Kramar
    tjejernatjusworldtour.blogg.se

    2013-01-26 | 20:42:28
  • Bitte säger:

    Härligt att ni har det bra och trivs i Sydney.
    Hoppas ni får bättre väder i Cairns än när jag var där i början på mars för 5 år sen. Då regnade det hela tiden vi var där. Fick flyga från Cairns då det inte gick att ta sig från staden med buss då vägarna var översvämmade.
    Kram
    Bitte

    2013-02-11 | 21:35:54

Kommentera inlägget här: