tjejernatjusworldtour.blogg.se

Följ med oss på vår resa genom världen!

happy 2013!

Kategori: Sydney

Hej alla där hemma i Sverige! Hoppas att ni alla har det bra i januari-rusket och att det inte är allt för mycket slask.

Här i Sydney är det varmt som aldrig förr: solen steker varmt och vi tackar gudarna för vindpustarna vi får lite då och då.
Vi ber om ursäkt för våra dåliga uppdateringar, men för att skylla lite på något så har vi helt enkelt inte haft tid att uppdatera. Ida fortsätter sitt jobb på Luna Park (hon ska uppdatera er snart om vad hon hittar på där, har hon lovat!), Mathilda jobbar lite skift på Paddingtons bowling club och jag (Sofie) har fått jobb på ett café som ligger vid Sydneys universitet. Eftersom det är jag som har hand om blogginlägget i skrivande stund, så får jag berätta lite om vad jag gör där. Det är ett väldigt litet café, och det är mest take away som gäller: kaffe, crêpes och mackor. Jag tar hand om beställningar och gör crêpes (ni vet såna "pannkakor" som smetas ut med en träpinne på en rund platta som man ser väldigt ofta utomlands). Det är väldigt kul och alla är så himla trevliga som jobbar där!

Och nyår har vi helt glömt bort att uppdatera er om, slog det mig nu.
Vi började vårt nyårsfirande med trerätters middag: räkor och dippa till förrätt (typiskt australiensiskt), köttfärspaj till huvudrätt och tillsist en chokladkaka till efterrätt. Till maten skålade vi med lite mousserande vin (för att slippa goon för en gångs skull!) och vi pratade även om vad vi "risade och rosade" under 2012:s gångna år, samt vad vi hade för förväntningar av 2013.

Vid halv 7 var jag tvungen att bege mig mot Bondi Beach, då jag skulle jobba på en nyårsfestival som anordnas där varje år som heter "Shore thing". Jag jobbade i baren och blandade drinkar/groggar natten lång. Dock hade jag tur och fick min rast 5 minuter innan 12-slaget, och då sprang vi som hade rast ner till publikhavet och räknade ner tillsammans. Sedan smälldes det raketer så att det sjöng om det, och det blev kramar och nyårsgratulationer åt höger och vänster. Jag saknade givetvis att inte få krama om mina fina vänner vid 12-slaget och önska gott nytt år, men jag hade "the time of my life" ändå.

Så trots jobb på nyår 2012/2013, så hade jag mitt bästa nyår hittills. Jag ångrar mig inte en sekund att jag valde att jobba, och jag njöt varje minut.
Ida och Mathilda var vid Harbor bridge och tittade på de maffiga fyrverkerierna. Detta får de dock uppdatera er om själva, så att ni får deras nyår från deras perspektiv!

Och vi hoppas att ni alla där hemma hade en lika fantastisk nyår som vi fick, och att 2013 har fått en bra början :)

Puss & kram!

Kommentarer

  • Jan B säger:

    Skönt att höra att du hade en bra nyår trots arbete.
    Saknat era inlägg på bloggen.

    2013-01-16 | 22:38:59

Kommentera inlägget här: