tjejernatjusworldtour.blogg.se

Följ med oss på vår resa genom världen!

Byron bay, surfers paradise och sofies födelsedag

Kategori: Östkusten

Hej alla glada där ute i världen!
Sofie och jag, Ida, har nu lämnat Sydney som ni vet om ni hängt med. Vi åkte först en 12timmar lång buss resan som gick förvånansvärt bra med hjälp av lite sömnpiller. Första stoppet var Byron Bay, en trevlig liten hippie stad vid havet. Mycket affärer med hippie kläder, alla gick barfota och rökte olagliga saker. Väldigt speciellt men samtidigt väldigt skön stämning. Vi stannade där i fem nätter i en teepee (ett stort tält), som tur var så var där riktiga sängar och golv så vi trivdes riktigt bra! Det regnade tyvärr 3 av 4 dagar så vi kunde inte utforska så mycket som vi kanske hade velat. Men den sista dagen fick vi jätte fint väder så vi gick till stranden och solade, vilket resulterade i en rejäl röd bränna. Senare vandrade vi i en evighet ut till Australiens mest östliga punkt, väldigt vackert! Bilder kommer när vi har tid :) En kväll i Byon så fick vi besök av en storm som gjorde att hela staden blev strömlös, då tände hela hostelet ljus och alla satte sig i vardagsrummet och umgicks i mörkret med ett glas vin i handen. När strömmen kom tillbaka efter 5 timmar så gick vi in till stan och dansade hela natten lång på borden! Härliga minnen.

Igår så tog vi bussen vidare till Surfers Paradise, det tog 3timmar och efter sammanlagt ca 8 timmars sömn från de sista två nätterna så däckade vi fint på bussen. Väl framme i Surfers så tog det oss 2 timmar att hitta vårt hostel. Med rejält kräftröda kroppar, huvudvärk, tomma magar och tunga väskor så var vi ju lagom glada när vi var likna vilsna som en orienterare utan karta och kompass. Men vi hittade ju till slut och då la vi oss direkt i sängarna och sov några timmar. Det är inte lätt alltid att vara backpacker men vi ska nog inte klaga ;) Surfers Paradise är lite mer våran typ av stad, lite mer liv och lite mer storstad. Och idag så är det ju Sofies födelsedag! Woho! Jag väckte henne med min sköna stämma och hon blev livrädd, undra varför.. Vi ska ut i och äta på restaurang ikväll, köpa tårta och dricka vin. Det blir nog en bra kväll :)

Hoppas att allt är bra mer er alla! Hejsvejs!