tjejernatjusworldtour.blogg.se

Följ med oss på vår resa genom världen!

Krabi del 2

Kategori: Thailand

Hej alla där hemma i Sverige! 
Här på Krabi leker livet och idag har vi varit ute på lite äventyr. Vi packade väskan och blev upphämtade och begav oss mot en båt som skulle ta oss till fyra öar som ligger ca. 30-40 minuters båtfärd ut i havet.
Först åkte vi till två öar: Chicken Island och Tup Island. Där kunde man gå från den ena ön till den andra, och det var riktigt häftigt att se hur folk ”gick på vattnet” när vi kom åkandes med vår båt mot öarna. 
Där lånade Ida och jag snorkelutrustning, medan Mathilda struntade i det – hon agerade kameraman istället. Så efter att vi lyckats få på oss utrustningen och skrattat lite åt hur roliga vi såg ut, flöt vi längs vattenytan och tittade på fiskar som simmade under oss i alla regnbågens färger. Det var riktigt häftigt men ibland tyckte jag att fiskarna kom lite väl nära. Efter lite övertalning, lyckades Ida och jag även få Mathilda att snorkla och hon tyckte också det var en häftig upplevelse 
Vi åkte sedan till Poda Island där det var dags för lite lunch: ris och kyckling är standard i Thailand! 
Det var en jättefin strand, och havet var så blått som man nästan bara ser i resekatalogerna där hemma. Vi träffade även på några apor som man kunde mata, men vi valde att hålla oss lite på avstånd då vi tidigare haft en liten traumatisk upplevelse med just en apa.. 
När vi kom till sista ön, Phranang Cave gick vi till en grotta där det fanns ett fertilitetsaltare med lingams, dvs penisgestalter. Där stod folk som bad för att ge jorden och mänskligheten ökad fertilitet.
Vi köpte en öppnad kokosnöt och drack dess innehåll samtidigt som vi njöt av solens strålar på stranden. 
Det blev en heldag ute på havet, och för hela kalaset betalade vi bara 400 baht (= ca 80 kr)! Vi är riktigt glada att vi åkte ut i Thailands övärld, och det var bland det häftigaste och finaste som vi har gjort. 
Ida och jag är hungriga (men inte Mathilda som vanligt), snart ska jag dra med mig båda två för att äta lite mat och svalka min kräftröda kropp. Jag behöver nog inte nämna att de andra två också har bränt sig, haha!
Hoppas ni njuter av höstrusket där hemma, för vi njuter av sommarvärmen här!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: